Informatyka

 

1. Ustal z dzieckiem zasady korzystania z sieci adekwatne do jego wieku, takie jak maksymalny czas spędzany w sieci, serwisy i strony internetowe, które może odwiedzać, sposoby reagowania na niebezpieczne sytuacje.

2. Umieść komputer w powszechnie dostępnym miejscu w domu. Bądź obok swojego dziecka, gdy surfuje po Internecie.

3. Naucz dziecko zasady ograniczonego zaufania do osób i treści, na które trafia w sieci. Jeśli dopuszczasz możliwość kontaktów dziecka z osobami poznanymi w Internecie, kontroluj te znajomości. Reaguj na wszelkie podejrzane sytuacje. Zapewnij dziecko, że w sytuacji zagrożenia zawsze może liczyć na twoją pomoc.

4. Naucz dziecko chronić prywatność. Jeżeli zgadzasz się na korzystanie dziecka z serwisów społecznościowych, pomóż mu stworzyć maksymalnie bezpieczny profil.

5. Przekonaj dziecko, by zawsze konsultowało z Tobą materiały, które publikuje w Internecie. Naucz je rozwagi w takich sytuacjach.

6. Chroń komputer dziecka przed niewłaściwymi treściami. Upewnij się, że komputer jest chroniony przez program antywirusowy i zaporę sieciową. Używaj filtru antyspamowego chroniącego program e-mailowy. Korzystaj z programów kontroli rodzicielskiej. Pamiętaj jednak, że żaden program nie zastąpi uwagi rodzica. Rozmawiaj z dzieckiem, bądź obecny w jego życiu – również tym wirtualnym.

7. Upewnij się, że Twoje dziecko korzysta z gier adekwatnych do jego wieku.

8. Naucz dziecko szacunku do internautów i przekonaj je, że nawet pozornie niewinne żarty mogą bardzo krzywdzić. Szukaj informacji i wsparcia w sieci. Poleć dziecku serwis edukacyjny www.sieciaki.pl. Dowiedz się o zagrożeniach na stronie www.dzieckowsieci.pl. W sytuacji zagrożenia pomocy szukaj na stronie www.helpline.org.pl lub pod numerem telefonu 800 100 100 800 100 100.

KLASY 4- 5 

 

KLASA 6

6 października 2018 r. – warto zapisać tę datę w kalendarzu! Tego dnia rusza

Europejski Tydzień Kodowania.

Warto przypomnieć, że kodowanie jest częścią nauki programowania, która od 1 września 2017 r. stanowi stały element edukacji od I klasy szkoły podstawowej. Szkoła zapewnia uczniom warunki do nabywania wiedzy i umiejętności potrzebnych do rozwiązywania problemów z wykorzystaniem metod i technik wywodzących się z informatyki. Szczególny nacisk kładzie się tu na takie elementy, jak m.in. logiczne i algorytmiczne myślenie, programowanie, posługiwanie się aplikacjami komputerowymi, wyszukiwanie i wykorzystywanie informacji z różnych źródeł, posługiwanie się komputerem i podstawowymi urządzeniami cyfrowymi oraz stosowane tych umiejętności na zajęciach z różnych przedmiotów.

Scenariusze przykładowych zajęć, a także więcej informacji o tym dlaczego warto uczyć programowania i o samym Europejskim Tygodniu Kodowania, znajdziemy na stronie www.koduj.gov.pl.

Informacje o PEGI
Co oznaczają poszczególne znaki?
Znaki ratingu PEGI znajdują się z przodu i z tyłu opakowania. Wskazują one następujące kategorie wiekowe: 3, 7, 12, 16 i 18. Dostarczają wiarygodnych informacji o stosowności treści gry z punktu widzenia ochrony nieletnich. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do danej gry.
 
 
 
 
 
PEGI 3
Treść gier oznaczonych w ten sposób uznaje się za odpowiednią dla wszystkich grup wiekowych. Dopuszczalna jest pewna ilość przemocy w komicznym kontekście (zwykle podobna do prezentowanej w kreskówkach w rodzaju Królika Bugsa czy Toma i Jerry’ego). Dziecko nie powinno utożsamiać postaci pojawiających się na ekranie z postaciami rzeczywistymi. Powinny one być w całości wytworem fantazji. Gra nie powinna zawierać dźwięków ani obrazów, które mogą przestraszyć dziecko. Nie powinny w niej występować wulgaryzmy.
PEGI 7
Gry, które w innym przypadku zostałyby zakwalifikowane do grupy 3, lecz zawierają dźwięki lub sceny potencjalnie przerażające najmłodszych odbiorców, mogą być uznane za odpowiednie dla tej grupy wiekowej.
PEGI 12
Gry wideo pokazujące przemoc o nieco bardziej realistycznym charakterze, skierowaną przeciw postaciom fantastycznym i/lub nierealistyczną przemoc wobec postaci o ludzkim lub rozpoznawalnych zwierząt, ponadto w tej kategorii wiekowej dopuszczalna jest nieco bardziej dosłowna nagość. Ewentualne wulgaryzmy muszą mieć łagodny charakter i nie mogą zawierać odwołań do seksu.
PEGI 16
Ten symbol jest nadawany, jeżeli przemoc lub aktywność seksualna wyglądają tak jak w rzeczywistości. Młodzież w tym wieku powinna również być odporna na brutalniejsze wulgaryzmy, sceny pokazujące używanie tytoniu lub narkotyków oraz sceny popełniania przestępstw.
PEGI 18
Za gry dla dorosłych uznaje się gry przedstawiające daleko posuniętą przemoc i/lub specyficzne rodzaje przemocy. Daleko posunięta przemoc jest najtrudniejsza do zdefiniowania, ponieważ w wielu przypadkach jest to pojęcie bardzo subiektywne, ale ogólnie można ją określić jako sceny przemocy powodujące u widza uczucie odrazy.
Opisy zamieszczone z tyłu opakowania podają najważniejsze przyczyny przeznaczenia gry dla danej grupy wiekowej. Jest osiem takich opisów: przemoc, wulgaryzmy, lęk, narkotyki, seks, dyskryminacja, hazard i gra w Internecie z innymi ludźmi.
Wulgarny język
W grze jest używany wulgarny język.
Dyskryminacja
Gra pokazuje przypadki dyskryminacji lub zawiera materiały, które mogą do niej zachęcać.
Narkotyki
W grze pojawiają się nawiązania do narkotyków lub jest pokazane zażywanie narkotyków.
Strach
Gra może przestraszyć młodsze dzieci.
Hazard
Gry, które zachęcają do uprawiania hazardu lub go uczą.
Seks
W grze pojawiają się nagość i/lub zachowania seksualne lub nawiązania do zachowań o charakterze seksualnym.
Przemoc
Gra zawiera elementy przemocy.
Online 
gra może grać online
 
 

Statystyki

Użytkowników:
21
Artykułów:
971
Odsłon artykułów:
2021298